A webáruház kosárelhagyás TOP 5 indoka

február 24, 2022
február 24, 2022 Web Design Vision

A webáruház kosárelhagyás TOP 5 indoka

Elemi eszközünk az emlékeztető e-mail kiküldése a kosárban felejtett termékek után, hogy egy egyszerű kattintással ott tudják folytatni a megrendelésüket, ahol abbahagyták. Szintén felajánlhatunk kupon kedvezményeket a vásárlás ösztönzésére. Az emlékeztetést több módon is eljuttathatjuk a célba, legyen az a levelező rendszerünk, vagy a Facebook re-marketing hirdetések lehetősége. Ragadjuk meg az ajándék lehetőségeket az értékesítésre!

Ötödik indok, hogy túl bonyolult a fizetési folyamat

Képzelj el egy 8 oldalas adóügyi formanyomtatványt. Mennyi kedved lenne kitölteni, hogy vásárolhass egy számodra addig ismeretlen áruházból? Valljuk be őszintén, kolosszális lenne a kitöltésre fordított energia mértéke a böngésző bezárásához képest.

Mivel tudunk rajta javítani? A lap tetejére helyezzük el a kosár oldalon a „fizetés” vagy „vásárlás befejezése” gombot, hogy ne kelljen lejjebb görgetniük a vásárlóknak, ezzel is időt megspórolva számukra. A gombnak minden képernyő méreten jól láthatónak kell lennie, fontos figyelembe venni a mobilbarát tervezés során.

Engedélyezd a vásárlóknak, hogy tudják folytatni a vásárlásukat egy „vásárlás folytatása” gombbal. Számos esetben újra és újra visszatérnek a termék vagy kategóriaoldalra leellenőrzni a termék tulajdonságait, hogy biztosan jó terméket válasszanak.

Folyamatjelző sáv integrációjával egycsapásra egyszerűvé válhat a vásárlás. Látni fogják a hátralévő lépéseket, így növelve a bizalmukat és tisztánlátásukat. Nem tartod őket kételyek között, rögtön az első oldalon látják, hogy még mennyi erőfeszítésükbe fog kerülni a folyamat.

Mellőzd a felesleges információk bekérését, vagy a kötelező regisztrációt.

Ne hagyd, hogy a drágán szerzett vásárlók lelépjenek a webáruházadról!

Hasznos lehet a vásárlók számára, ha a releváns oldalakra elhelyezünk egy-egy a témával kapcsolatos gyakori kérdések szekciót, ezáltal is megválaszolva számos kérdésüket.

A negyedik gyakori ok, hogy emlékeztetőnek hagyják a kosárban a termékeket

Lényeges szempontok lehetnek, hogy meg akarják még beszélni a párjukkal a döntést, vagy munka közben beteszik a kosárba a terméket, hogy majd otthon nyugodt körülmények között befejezzé a vásárlást, de megfeledkeznek róla.

Első lépésként tegyük megjegyezhetővé a kosár tartalmát, nehogy visszatérve törölve lássa a megrendelését és újra kelljen kezdenie az egész folyamatot. Mellbevágó érzés tud lenni, ugye?

Elemi eszközünk az emlékeztető e-mail kiküldése a kosárban felejtett termékek után, hogy egy egyszerű kattintással ott tudják folytatni a megrendelésüket, ahol abbahagyták. Szintén felajánlhatunk kupon kedvezményeket a vásárlás ösztönzésére. Az emlékeztetést több módon is eljuttathatjuk a célba, legyen az a levelező rendszerünk, vagy a Facebook re-marketing hirdetések lehetősége. Ragadjuk meg az ajándék lehetőségeket az értékesítésre!

Ötödik indok, hogy túl bonyolult a fizetési folyamat

Képzelj el egy 8 oldalas adóügyi formanyomtatványt. Mennyi kedved lenne kitölteni, hogy vásárolhass egy számodra addig ismeretlen áruházból? Valljuk be őszintén, kolosszális lenne a kitöltésre fordított energia mértéke a böngésző bezárásához képest.

Mivel tudunk rajta javítani? A lap tetejére helyezzük el a kosár oldalon a „fizetés” vagy „vásárlás befejezése” gombot, hogy ne kelljen lejjebb görgetniük a vásárlóknak, ezzel is időt megspórolva számukra. A gombnak minden képernyő méreten jól láthatónak kell lennie, fontos figyelembe venni a mobilbarát tervezés során.

Engedélyezd a vásárlóknak, hogy tudják folytatni a vásárlásukat egy „vásárlás folytatása” gombbal. Számos esetben újra és újra visszatérnek a termék vagy kategóriaoldalra leellenőrzni a termék tulajdonságait, hogy biztosan jó terméket válasszanak.

Folyamatjelző sáv integrációjával egycsapásra egyszerűvé válhat a vásárlás. Látni fogják a hátralévő lépéseket, így növelve a bizalmukat és tisztánlátásukat. Nem tartod őket kételyek között, rögtön az első oldalon látják, hogy még mennyi erőfeszítésükbe fog kerülni a folyamat.

Mellőzd a felesleges információk bekérését, vagy a kötelező regisztrációt.

Ne hagyd, hogy a drágán szerzett vásárlók lelépjenek a webáruházadról!

Frappáns megoldás a nézelődők megtartására az úgynevezett csali, vagy „lead magnet” létrehozása. Ez lehet egy csekklista, ingyenes kiadvány, e-book, bármi, amit hasznosnak találnak és érdemesnek arra, hogy megadják érte cserébe az e-mail címüket. A csali letöltését követően elindul egy automatizált e-mail kampány, amelyben egy szorosabb kapcsolatot építhetsz a leendő vásárlókkal és korlátlan számú információt oszthatsz meg velük teljesen ingyen a saját címlistádról. Közelebb segítheted őket a céljaik elérésben és a megfelelő termékek megtalálásában. Win-win.

Harmadik gyakori indok a kosárelhagyásra a bizalmatlanság és a hezitálás

Képzeld el, hogy szeretnél rendelni magadnak egy drága telefont. Megszámlálhatatlan weboldalon jártál, hogy leellenőrizd melyik webáruházzal jársz a legjobban. Megnézed, hogy hol mennyibe kerül a kiszállítási díj, közben már berakod a telefont több honlapon is a kosárba, hogy biztosra menjél. Lecsekkolod, hogy a kuponkód levonása után mennyi lesz a végösszeg a különböző webshopokban. Jár-e mellé még ajándék fülhallgató, töltő, vagy hangszóró. Körbejárod újra a weboldalakat, hogy a bizonytalanságodat csökkentsd és egyre magabiztosabbá válj a döntésedet illetően, de több információra van szükséged.

Megkerülhetetlen folyamatot jelent a vásárlóid és az emberek számára általánosságban, emiatt sarkalatos pont, hogy növeljük a magabiztosságukat vásárlásuk során. El kell oszlatnunk a félelmeiket és a döntéseiket beárnyékoló körülményeket.

Gyakori visszajelzés szokott lenni, hogy nem elégedettek a visszafizetési policy-vel, garanciával. Nagy mennyiségű megrendelést szerezhetsz egy ütős garanciával. Főleg, ha a pénztár oldalon közszemlére is teszed a vásárlók számára ellenállhatatlan garanciádat.

Hangsúlyos lépés a kosárelhagyás csökkentéséhez a vásárlók döntését elősegítő termék információk feltüntetése. Használjunk figyelemre méltó kifejezéseket, több színes és éles képet, amelyek részletesen bemutatják az adott terméket. Tüntessük fel elérhetőségeinket és bíztassuk őket, hogy bátran keressenek fel bármely felmerülő kérdés esetén. Adhatunk nekik hasznos tudnivalókat, trükköket és praktikákat a termék használatával kapcsolatban, amelyet talán kevesen tudnak.

Nagy jelentőségű erővel bír a vásárlóink véleményének feltüntetése. Mutassuk meg milyen jó véleménnyel voltak rólunk a korábbi vásárlóink, ne szégyenlősködjünk! Szuper, ha fotóval, névvel, foglalkozással és bőséges információval támasztjuk alá a véleményeket. Csúcsszuper, ha videót is csatolunk, amelyben beszámol a vásárlás menetéről és a benyomásáról.

Bőséges számban vannak jelen az értékelő programok, amelyek instant szakértővé emelik vállalkozásodat. Az Árukereső Megbízható Bolt programja is növelheti a reputációdat.

Hatékony eszköznek bizonyulhat még a rövidlejáratú kuponok felajánlása felugró ablakok formájában, így is csökkentve a kosárelhagyást. Motiválhatjuk a vásárlóinkat különböző ajándékokkal, bónusz termékekkel, vagy kedvezményekkel a következő vásárlásához.

Hasznos lehet a vásárlók számára, ha a releváns oldalakra elhelyezünk egy-egy a témával kapcsolatos gyakori kérdések szekciót, ezáltal is megválaszolva számos kérdésüket.

A negyedik gyakori ok, hogy emlékeztetőnek hagyják a kosárban a termékeket

Lényeges szempontok lehetnek, hogy meg akarják még beszélni a párjukkal a döntést, vagy munka közben beteszik a kosárba a terméket, hogy majd otthon nyugodt körülmények között befejezzé a vásárlást, de megfeledkeznek róla.

Első lépésként tegyük megjegyezhetővé a kosár tartalmát, nehogy visszatérve törölve lássa a megrendelését és újra kelljen kezdenie az egész folyamatot. Mellbevágó érzés tud lenni, ugye?

Elemi eszközünk az emlékeztető e-mail kiküldése a kosárban felejtett termékek után, hogy egy egyszerű kattintással ott tudják folytatni a megrendelésüket, ahol abbahagyták. Szintén felajánlhatunk kupon kedvezményeket a vásárlás ösztönzésére. Az emlékeztetést több módon is eljuttathatjuk a célba, legyen az a levelező rendszerünk, vagy a Facebook re-marketing hirdetések lehetősége. Ragadjuk meg az ajándék lehetőségeket az értékesítésre!

Ötödik indok, hogy túl bonyolult a fizetési folyamat

Képzelj el egy 8 oldalas adóügyi formanyomtatványt. Mennyi kedved lenne kitölteni, hogy vásárolhass egy számodra addig ismeretlen áruházból? Valljuk be őszintén, kolosszális lenne a kitöltésre fordított energia mértéke a böngésző bezárásához képest.

Mivel tudunk rajta javítani? A lap tetejére helyezzük el a kosár oldalon a „fizetés” vagy „vásárlás befejezése” gombot, hogy ne kelljen lejjebb görgetniük a vásárlóknak, ezzel is időt megspórolva számukra. A gombnak minden képernyő méreten jól láthatónak kell lennie, fontos figyelembe venni a mobilbarát tervezés során.

Engedélyezd a vásárlóknak, hogy tudják folytatni a vásárlásukat egy „vásárlás folytatása” gombbal. Számos esetben újra és újra visszatérnek a termék vagy kategóriaoldalra leellenőrzni a termék tulajdonságait, hogy biztosan jó terméket válasszanak.

Folyamatjelző sáv integrációjával egycsapásra egyszerűvé válhat a vásárlás. Látni fogják a hátralévő lépéseket, így növelve a bizalmukat és tisztánlátásukat. Nem tartod őket kételyek között, rögtön az első oldalon látják, hogy még mennyi erőfeszítésükbe fog kerülni a folyamat.

Mellőzd a felesleges információk bekérését, vagy a kötelező regisztrációt.

Ne hagyd, hogy a drágán szerzett vásárlók lelépjenek a webáruházadról!

A webáruház kosarába helyezett termékek körülbelül 10-20%-át vásárolják meg azonnal:

Az elhagyott kosarak aránya akár 70-80%-os is lehet. Ez az arány fejbekólintó felismerés, viszont számos lehetőségünk van a fejlődésre és az arány javítására. A kosárelhagyások indokai évtizedes kutatások alapján újra és újra visszaköszönnek, így ezeket a fojtogató okokat kell megismernünk ahhoz, hogy végre fellélegezhessünk.

Döbbenetes-webshop-titkok---ledöbbent-macska

„Ez most komoly?”

Az első leggyakoribb ok a kosarak elhagyására a váratlan költség

A webáruház zavaros szövegírása, túl magas, vagy érthetetlenül megfogalmazott szállítási díj, illetve a túl hosszúra nyúló kiszállítási időtartam piros zászló a vásárlóknak. Az online rendelésnek kialakult egy kultúrája, amelyben a vásárlók tisztában vannak az általános díjakkal és szállítási idővel. Ezáltal már elvárásokkal érkeznek webshopunkba. Amennyiben nagyon elüt a mi ajánlatunk az ő elképzelésükkel, akkor bizony villámtempóban fogják elhagyni a kosarat.

Íme a kulcs: igyekezzünk klassz feltételekkel megállapodni a kiszállító cégekkel, hogy win-win helyzetet alakítsunk ki a vásárló, szállító és webáruház tulajdonos triumvirátus között.

Tudom, hogy nem minden esetben egyszerű az említett első lépés, ezért folytassuk is a következővel. Sokszorozd meg a szállítási díjak feltüntetésének számát. Igyekezz minél több oldalon feltünteni, még véletlenül se árulj zsákba macskát! Mehet egy a főoldalra, termék oldalakra, ÁSZF-be, vagy akár egy külön Gyakori Kérdések szekcióba.

Ingyenes szállítási feltételünkkel hasonló a helyzet. Adjuk vásárlóink tudomására számtalan helyen a honlapon, hogy mekkora elköltött összeg esetében tudja megspórolni a szállítási költségeket. Például: „Ingyenes szállítás 10.000,- Forint feletti vásárlás esetén”. Látványosan csökkentheted a kosárelhagyási rátádat az említett egyszerű mondattal.

Súlyos hibának számít, ha nem állítjuk be a webáruházban, hogy a vásárlók láthassák mely termékek várnak rá a raktárban és melyeket kell még beszereznünk. Fel kell tüntetnünk hány nap alatt tudjuk teljesíteni az adott termékre vonatkozó rendelésüket. Ezáltal megerősíthetjük bennük, hogy jól döntenek, mielőtt leadják a rendelésüket. Nem is hinnénk, de a vásárlók akár egy nagyobb összeget is kifizetnek, ha 1-2 nappal korábban hozzájuthatnak a vágyott produktumra. Érdemes ezt is fejben tartani, amikor a fuvarozóval lefektetitek a szállítási idők feltételeit.

Ez az, ami számít: szállítási díjak, feltételek, időtartam világos feltüntetése. Tüntesd fel az összes extra költséget jól látható módon!

Második ok, hogy nézelődnek, informálódnak

A vásárlók jelentős százaléka ebbe a kategóriába tartozik. Utánajárnak hol éri meg a legjobban vásárolni, mely webáruház dizájnja dobbantotta meg a szívüket. Leellenőrzik a vásárlási folyamatot, feltételeket. Megnézik a konkurencia weboldalát és összevetnek több webáruházat. Ők még nem döntötték el, hogy hol fognak vásárolni.

Frappáns megoldás a nézelődők megtartására az úgynevezett csali, vagy „lead magnet” létrehozása. Ez lehet egy csekklista, ingyenes kiadvány, e-book, bármi, amit hasznosnak találnak és érdemesnek arra, hogy megadják érte cserébe az e-mail címüket. A csali letöltését követően elindul egy automatizált e-mail kampány, amelyben egy szorosabb kapcsolatot építhetsz a leendő vásárlókkal és korlátlan számú információt oszthatsz meg velük teljesen ingyen a saját címlistádról. Közelebb segítheted őket a céljaik elérésben és a megfelelő termékek megtalálásában. Win-win.

Harmadik gyakori indok a kosárelhagyásra a bizalmatlanság és a hezitálás

Képzeld el, hogy szeretnél rendelni magadnak egy drága telefont. Megszámlálhatatlan weboldalon jártál, hogy leellenőrizd melyik webáruházzal jársz a legjobban. Megnézed, hogy hol mennyibe kerül a kiszállítási díj, közben már berakod a telefont több honlapon is a kosárba, hogy biztosra menjél. Lecsekkolod, hogy a kuponkód levonása után mennyi lesz a végösszeg a különböző webshopokban. Jár-e mellé még ajándék fülhallgató, töltő, vagy hangszóró. Körbejárod újra a weboldalakat, hogy a bizonytalanságodat csökkentsd és egyre magabiztosabbá válj a döntésedet illetően, de több információra van szükséged.

Megkerülhetetlen folyamatot jelent a vásárlóid és az emberek számára általánosságban, emiatt sarkalatos pont, hogy növeljük a magabiztosságukat vásárlásuk során. El kell oszlatnunk a félelmeiket és a döntéseiket beárnyékoló körülményeket.

Gyakori visszajelzés szokott lenni, hogy nem elégedettek a visszafizetési policy-vel, garanciával. Nagy mennyiségű megrendelést szerezhetsz egy ütős garanciával. Főleg, ha a pénztár oldalon közszemlére is teszed a vásárlók számára ellenállhatatlan garanciádat.

Hangsúlyos lépés a kosárelhagyás csökkentéséhez a vásárlók döntését elősegítő termék információk feltüntetése. Használjunk figyelemre méltó kifejezéseket, több színes és éles képet, amelyek részletesen bemutatják az adott terméket. Tüntessük fel elérhetőségeinket és bíztassuk őket, hogy bátran keressenek fel bármely felmerülő kérdés esetén. Adhatunk nekik hasznos tudnivalókat, trükköket és praktikákat a termék használatával kapcsolatban, amelyet talán kevesen tudnak.

Nagy jelentőségű erővel bír a vásárlóink véleményének feltüntetése. Mutassuk meg milyen jó véleménnyel voltak rólunk a korábbi vásárlóink, ne szégyenlősködjünk! Szuper, ha fotóval, névvel, foglalkozással és bőséges információval támasztjuk alá a véleményeket. Csúcsszuper, ha videót is csatolunk, amelyben beszámol a vásárlás menetéről és a benyomásáról.

Bőséges számban vannak jelen az értékelő programok, amelyek instant szakértővé emelik vállalkozásodat. Az Árukereső Megbízható Bolt programja is növelheti a reputációdat.

Hatékony eszköznek bizonyulhat még a rövidlejáratú kuponok felajánlása felugró ablakok formájában, így is csökkentve a kosárelhagyást. Motiválhatjuk a vásárlóinkat különböző ajándékokkal, bónusz termékekkel, vagy kedvezményekkel a következő vásárlásához.

Hasznos lehet a vásárlók számára, ha a releváns oldalakra elhelyezünk egy-egy a témával kapcsolatos gyakori kérdések szekciót, ezáltal is megválaszolva számos kérdésüket.

A negyedik gyakori ok, hogy emlékeztetőnek hagyják a kosárban a termékeket

Lényeges szempontok lehetnek, hogy meg akarják még beszélni a párjukkal a döntést, vagy munka közben beteszik a kosárba a terméket, hogy majd otthon nyugodt körülmények között befejezzé a vásárlást, de megfeledkeznek róla.

Első lépésként tegyük megjegyezhetővé a kosár tartalmát, nehogy visszatérve törölve lássa a megrendelését és újra kelljen kezdenie az egész folyamatot. Mellbevágó érzés tud lenni, ugye?

Elemi eszközünk az emlékeztető e-mail kiküldése a kosárban felejtett termékek után, hogy egy egyszerű kattintással ott tudják folytatni a megrendelésüket, ahol abbahagyták. Szintén felajánlhatunk kupon kedvezményeket a vásárlás ösztönzésére. Az emlékeztetést több módon is eljuttathatjuk a célba, legyen az a levelező rendszerünk, vagy a Facebook re-marketing hirdetések lehetősége. Ragadjuk meg az ajándék lehetőségeket az értékesítésre!

Ötödik indok, hogy túl bonyolult a fizetési folyamat

Képzelj el egy 8 oldalas adóügyi formanyomtatványt. Mennyi kedved lenne kitölteni, hogy vásárolhass egy számodra addig ismeretlen áruházból? Valljuk be őszintén, kolosszális lenne a kitöltésre fordított energia mértéke a böngésző bezárásához képest.

Mivel tudunk rajta javítani? A lap tetejére helyezzük el a kosár oldalon a „fizetés” vagy „vásárlás befejezése” gombot, hogy ne kelljen lejjebb görgetniük a vásárlóknak, ezzel is időt megspórolva számukra. A gombnak minden képernyő méreten jól láthatónak kell lennie, fontos figyelembe venni a mobilbarát tervezés során.

Engedélyezd a vásárlóknak, hogy tudják folytatni a vásárlásukat egy „vásárlás folytatása” gombbal. Számos esetben újra és újra visszatérnek a termék vagy kategóriaoldalra leellenőrzni a termék tulajdonságait, hogy biztosan jó terméket válasszanak.

Folyamatjelző sáv integrációjával egycsapásra egyszerűvé válhat a vásárlás. Látni fogják a hátralévő lépéseket, így növelve a bizalmukat és tisztánlátásukat. Nem tartod őket kételyek között, rögtön az első oldalon látják, hogy még mennyi erőfeszítésükbe fog kerülni a folyamat.

Mellőzd a felesleges információk bekérését, vagy a kötelező regisztrációt.

Ne hagyd, hogy a drágán szerzett vásárlók lelépjenek a webáruházadról!

, , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Contact

Leszel Te a következő?

Várjuk, hogy felvedd velünk a kapcsolatot bármely szolgáltatásunkkal kapcsolatos további információért.

Beszéljünk a projektedről

Mesélj az elképzelt céljaidról, a vállalkozás célkitűzéseiről, vagy állítsuk fel együttes erővel őket! Írj egy üzenetet!

Beszéljünk az ötletedről

Van egy vállalkozás ötleted, de nem vagy benne biztos, hogy profitábilis lenne? Piackutatással fényt derítünk rá!

Beszéljünk a tartalmaidról

Rendelkezel fotóval, tartalommal, csak egy kerek egész történetbe kellene önteni a netre? Esetleg még nem? Segítünk!

ÍRJ: info@webdesignvision.hu

HÍVD: +36 30 826 6215
Contact