A belső linkek titka

március 24, 2022 Web Design Vision

A belső linkek titka

Belső linkek

Biztosan hallottál már a weboldalakra mutató külső linkekről, de azt is tudtad, hogy vannak belső linkek is? Avagy a féltve őrzött titok, amelyet néhányan féltenek megosztani, nehogy a konkurencia ügyesebben csinálja.

Mi is valójában a belső link?

Azok a linkek, amelyek a saját oldalunkon belül hivatkoznak (mutatnak) valamilyen más saját oldalra, vagy oldal részre. Előnye, hogy a weboldal tulajdonosa teljesen személyre tudja szabni, nem kell attól tartani, hogy egy harmadik fél rosszul helyezi el az oldalunkon. A mi kezünkben van az irányítás.

Miért használunk belső linket?

  • Azért, hogy a látogatóink könnyebben tudjanak navigálni az oldalunkon, ezáltal jobb felhasználói élményt kapjanak.
  • Több releváns tartalmat kapjanak, több időt töltsenek az oldalunkon.
  • Segít csökkenteni a visszafordulási arányt (azon látogatók aránya, akik csak azt az oldalt tekintik meg, amelyre érkeznek).
  • Megkönnyíti a Google keresőrobotoknak az oldalunk feltérképezését.

 

Hová érdemes ezeket a linkeket elhelyezni?

  1. A főmenübe mindenképp, hiszen így fognak tudni a látogatók navigálni az oldalaink és aloldalaink között. Minél egyszerűbb nekik megtalálni az oldalunk releváns tartalmait, annál jobb élményt kapnak.
  2. A lábléc és oldalsáv a következő belső navigációs lehetőség számunkra, ahová elhelyezhetjük még a belső linkeket. Hivatkozhatunk a célközönségünk számára hasznos blog bejegyzéseinkre, kategória oldalainkra, vagy számukra nagy értéket képviselő oldalainkra.
  3. Végül, de nem utolsó sorban. Az egyik legnagyobb erővel bíró SEO eszközünk a tartalom, vagyis a szöveg belseje, ahová elhelyezhetjük a belső linkeket. Például én most elhelyezek egy linket a következő tagmondatban: a keresőoptimalizálás megtalálható az online marketing oldalon is.

 

Hogyan tudod okosan használni a linkeket?

A vállalkozásod témaköreihez kapcsolódó kulcsszavakra érdemes elhelyezni a belső linkeket, például előzményekre, tapasztalatokra, vagy más saját oldalainkra egy-egy belső tartalmon, blog bejegyzésen belül. A Google ezáltal nemcsak hogy jobbra értékeli a weboldalunkat, ezáltal minket is, hanem előrébb is visz az organikus Google találati listában.

Ne tereljük el a megszerzett látogatóinkat más weboldalára. Ha felkeltjük az érdeklődésüket, de nem helyezünk el belső linket az adott kulcsszóra, akkor a látogatóink máshol fogják csillapítani a kíváncsiságukat, amit senki se szeretne természetesen.

„Kattints ide”, „olvasd tovább” és hasonló kifejezések belső linkelését érdemes kerülni, mert ezek a Google számára üres, információ nélküli dobozok. Egyszerűen áthalad felettük és sok értékes lehetőségtől esünk el, ahol még tovább javíthatnánk a rangsorolásunkat.

Érdemes még kulcsszó variációkat is alkalmazni. Ezt a technikát akkor fogod tudni alkalmazni, ha már több oldallal és aloldallal rendelkezel. Érdemes ugyanarra az aloldalra más kulcsszavakkal hivatkozni a különböző oldalaidról. Váltogasd a kifejezéseket, egyszer így hivatkozz, egyszer pedig úgy mutass az adott oldalra. Az említett hatásos technikának köszönhetően a Google számára tudatni fogod, hogy mely kulcsszavakra tartod fontosnak, hogy az adott tartalom megjelenjen.

Így a titok nyitja három egyszerű lépésben leírható: használni, használni és használni! Természetesen nem csodaszer önmagában. Folyamatosan fejleszteni és tesztelni kell a weboldalainkat, marketing kampányainkat. Külső linkekkel, PR cikkekkel, média megjelenéssel építeni a vállalkozásunkat, de jó ha tisztában vagyunk vele milyen kiaknázatlan lehetőségeink vannak még az előrelépés útján.

, , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Contact

Leszel Te a következő?

Várjuk, hogy felvedd velünk a kapcsolatot bármely szolgáltatásunkkal kapcsolatos további információért.

Beszéljünk a projektedről

Mesélj az elképzelt céljaidról, a vállalkozás célkitűzéseiről, vagy állítsuk fel együttes erővel őket! Írj egy üzenetet!

Beszéljünk az ötletedről

Van egy vállalkozás ötleted, de nem vagy benne biztos, hogy profitábilis lenne? Piackutatással fényt derítünk rá!

Beszéljünk a tartalmaidról

Rendelkezel fotóval, tartalommal, csak egy kerek egész történetbe kellene önteni a netre? Esetleg még nem? Segítünk!

ÍRJ: info@webdesignvision.hu

HÍVD: +36 30 826 6215
Contact