Belső linkek
Biztosan hallottál már a weboldalakra mutató külső linkekről, de azt is tudtad, hogy vannak belső linkek is? Avagy a féltve őrzött titok, amelyet néhányan féltenek megosztani, nehogy a konkurencia ügyesebben csinálja.
Mi is valójában a belső link?
Azok a linkek, amelyek a saját oldalunkon belül hivatkoznak (mutatnak) valamilyen más saját oldalra, vagy oldal részre. Előnye, hogy a weboldal tulajdonosa teljesen személyre tudja szabni, nem kell attól tartani, hogy egy harmadik fél rosszul helyezi el az oldalunkon. A mi kezünkben van az irányítás.
Miért használunk belső linket?
- Azért, hogy a látogatóink könnyebben tudjanak navigálni az oldalunkon, ezáltal jobb felhasználói élményt kapjanak.
- Több releváns tartalmat kapjanak, több időt töltsenek az oldalunkon.
- Segít csökkenteni a visszafordulási arányt (azon látogatók aránya, akik csak azt az oldalt tekintik meg, amelyre érkeznek).
- Megkönnyíti a Google keresőrobotoknak az oldalunk feltérképezését.
Hová érdemes ezeket a linkeket elhelyezni?
- A főmenübe mindenképp, hiszen így fognak tudni a látogatók navigálni az oldalaink és aloldalaink között. Minél egyszerűbb nekik megtalálni az oldalunk releváns tartalmait, annál jobb élményt kapnak.
- A lábléc és oldalsáv a következő belső navigációs lehetőség számunkra, ahová elhelyezhetjük még a belső linkeket. Hivatkozhatunk a célközönségünk számára hasznos blog bejegyzéseinkre, kategória oldalainkra, vagy számukra nagy értéket képviselő oldalainkra.
- Végül, de nem utolsó sorban. Az egyik legnagyobb erővel bíró SEO eszközünk a tartalom, vagyis a szöveg belseje, ahová elhelyezhetjük a belső linkeket. Például én most elhelyezek egy linket a következő tagmondatban: a keresőoptimalizálás megtalálható az online marketing oldalon is.
Hogyan tudod okosan használni a linkeket?
A vállalkozásod témaköreihez kapcsolódó kulcsszavakra érdemes elhelyezni a belső linkeket, például előzményekre, tapasztalatokra, vagy más saját oldalainkra egy-egy belső tartalmon, blog bejegyzésen belül. A Google ezáltal nemcsak hogy jobbra értékeli a weboldalunkat, ezáltal minket is, hanem előrébb is visz az organikus Google találati listában.
Ne tereljük el a megszerzett látogatóinkat más weboldalára. Ha felkeltjük az érdeklődésüket, de nem helyezünk el belső linket az adott kulcsszóra, akkor a látogatóink máshol fogják csillapítani a kíváncsiságukat, amit senki se szeretne természetesen.
A „Kattints ide”, „olvasd tovább” és hasonló kifejezések belső linkelését érdemes kerülni, mert ezek a Google számára üres, információ nélküli dobozok. Egyszerűen áthalad felettük és sok értékes lehetőségtől esünk el, ahol még tovább javíthatnánk a rangsorolásunkat.
Érdemes még kulcsszó variációkat is alkalmazni. Ezt a technikát akkor fogod tudni alkalmazni, ha már több oldallal és aloldallal rendelkezel. Érdemes ugyanarra az aloldalra más kulcsszavakkal hivatkozni a különböző oldalaidról. Váltogasd a kifejezéseket, egyszer így hivatkozz, egyszer pedig úgy mutass az adott oldalra. Az említett hatásos technikának köszönhetően a Google számára tudatni fogod, hogy mely kulcsszavakra tartod fontosnak, hogy az adott tartalom megjelenjen.
Így a titok nyitja három egyszerű lépésben leírható: használni, használni és használni! Természetesen nem csodaszer önmagában. Folyamatosan fejleszteni és tesztelni kell a weboldalainkat, marketing kampányainkat. Külső linkekkel, PR cikkekkel, média megjelenéssel építeni a vállalkozásunkat, de jó ha tisztában vagyunk vele milyen kiaknázatlan lehetőségeink vannak még az előrelépés útján.
